Iata de ce varza Kale este considerata un superaliment

Nu Rata

Putine alimente au atins statutul de superstar la fel ca varza kale. Si pentru un motiv intemeiat: se asorteaza bine cu totul! Ambalat cu nutrienti, a fost recoltat inca din secolul al XVII-lea, dar si-a luat radacinile ferm in Marea Britanie in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial pentru a combate malnutritia in timpul penuriei de alimente. Dovada solida ca valoarea sa nutritiva nu poate fi invinsa.

Astazi, kale este baza tuturor, de la boluri Buddha la smoothie-uri cu proteine. Totusi, mitul persista ca varza kale este dificil de preparat sau ca este verisoara mai intimidanta a salatei. Dar cele mai apropiate rude ale varzei sunt de fapt broccoli-ul chinezesc si verdeata de guza, acestea din urma fiind un aliment de baza in gatitul din sud. Si este incredibil de versatil si poate fi folosit in smoothie-uri, salate, wrap-uri si multe altele. In functie de felul pe care il cumparati (si cum o pregatiti), legumele sunt de fapt destul de usor de folosit! 

Chipsurile de varza sunt cele care au incheiat cu adevarat afacerea cu privire la meritele legumelor. Iar legumele consistente rezista bine la condimente si sos, asa ca daca nu esti un fan al amaraciunii, poate fi destul de usor sa echilibrezi asta cu alte arome. 

Iata tot ce trebuie sa stii despre aceasta putere nutritionala delicioasa:

Cate tipuri de kale exista?

Dintre cele 50 de soiuri ale sale, trei apar cel mai frecvent in supermarketuri: varza plata, cu frunze late, gura mai inchisa Lacinato sau dinozaur si gura cu frunze cret. Imi place varza Lacinato mai inchisa, deoarece nu este la fel de amara pentru salatele de kale, dar imi place varza cu frunze plate pentru a face chipsuri de kale.

Cand este kale in sezon?

Desi o puteti obtine pe tot parcursul anului, kale este una dintre putinele legume verzi care se lauda cu mai multa aroma in lunile mai reci. Scor! Luati-l de la sfarsitul lunii septembrie pana in decembrie si adaugati-l la mancaruri de vreme rece, cum ar fi supa si paste, pentru a obtine doza zilnica de verdeata, chiar si atunci cand vremea este rece afara.

 Cum sa alegi cea mai buna kale de la magazinul alimentar?

La prima vedere, toate acele buchete de kale de la magazin ar putea arata la fel, dar nu este intotdeauna cazul. Pentru a evita sa alegeti un lot prost, cautati kale care este verde vibrant si crocanta la atingere. Asigurati-va ca evitati frunzele uscate cu varfuri galbene si maro. Frunzele ofilite pot emite, de asemenea, un miros urat.

Cum se pastreaza kale?

Frigiderul este cel mai bun prieten al tau cand vine vorba de pastrarea varzei. Infasurati un prosop de hartie umed in jurul buchet de kale si puneti-l intr-o punga de plastic sau un recipient ermetic pentru a absorbi excesul de umiditate, care poate duce la ofilirea prematura.​

Cum se prepara kale?

Pentru a va pregati varza kale, veti dori sa o spalati si sa o uscati inainte de a o taia sau a rupe pentru reteta dvs. Indepartarea tulpinilor este o chestiune de preferinta personala, dar pastrarea lor intacte face sa fie putin mai greu de mestecat . Puteti taia tulpina groasa din centru taind-o cu un cutit mic sau cu un stripper de kale.

Pentru sot si prajit, taiati frunzele in bucati mici. Daca intentionati sa mancati kale cruda (sa zicem intr-o salata), multe retete va cer sa „masati” frunzele. Exact asa suna. Luati frunze crude si frecati-le cateva minute cu ulei de masline si sare de mare pentru a descompune unele dintre fibre si pentru a fi mai usor de mancat.  

Cum sa gatesti cu kale?

Economisiti timp si sanatate mentala, mentinand preparatele cu varza simpla. Isi va pastra nutrientii si va lasa sa straluceasca cruscul sau natural. Sfarm un cap intreg de varza si apoi masez cu jumatate de avocado intr-un castron mare. Lasa-l sa se inmoaie cu grasimile sanatoase si apoi este o baza perfecta pentru o salata copioasa! Garnesc pui sau creveti la gratar, rosii prajite si niste branza feta cu continut redus de grasime. Pentru un smoothie atat de bun, incat nu-ti vine sa crezi ca este sanatos, ingheata varza in clipa in care ajungi acasa si amesteca-le cu fructe proaspete si laptele tau preferat.

Chipsurile de varza ar putea chiar inlocui Cheetos in seara jocului: Folositi doar frunzele (taiate departe de tulpini). Aruncati frunzele intr-o lingurita de ulei de masline, usturoi, sare roz, piper si drojdie nutritiva (fulgi de nuci, branza, gasiti in sectiunea vrac de la Whole Foods). Coaceti la 400 F timp de 20 de minute pana cand devine crocant pe margini.

Care este valoarea sa nutritiva?

Kale este unul dintre cele mai bogate alimente nutritive, conform unui studiu din 2014. Aceasta varza este bogata in magneziu, folati si vitaminele solubile in grasimi A, C si K (pentru a le creste absorbtia, asigurati-va ca folositi un pansament pe baza de ulei). O suta de grame de kale contine 49 de calorii, 3,6 grame de fibre, 4,2 grame de proteine ​​si mai putin de un gram de grasimi. De asemenea, ofera 150 de miligrame de calciu la 100 de grame, in timp ce laptele cu continut scazut de grasimi ofera 128 de miligrame.

Recente

Politica se scurge in gestionarea inundatiilor din Indonezia

Indonezia este una dintre tarile cele mai predispuse dezastrelor din lume, expusa frecvent la diverse pericole geofizice si climatice....

Din Aceeasi Categorie