9 motive sustinute de stiinta pentru care ar trebui sa meditezi zilnic

Nu Rata

Cu totii ne confruntam cu un fel de stres in mod regulat. Potrivit unui sondaj din 2017 realizat de Gallup, 79% dintre americani se simt stresati uneori sau frecvent pe parcursul zilei. Ignorarea acestui stres poate duce la o gama larga de probleme de sanatate – atat mentale, cat si fizice. De asemenea, poate duce la epuizare la locul de munca.

Din fericire, exista multe lucruri pe care le poti face pentru a scapa de stres. O metoda care a castigat multa popularitate in ultimii ani este meditatia. De fapt, potrivit Centrului National pentru Sanatate Complementara si Integrativa (NIH), aproape 18 milioane de adulti americani practica meditatia. In timp ce meditatia este o practica straveche, tot mai multi oameni incep sa-si foloseasca puterile relaxante pentru a elibera stresul si pentru a se simti mai productivi.

Cercetarile au descoperit multe motive pentru care meditatia este buna pentru noi, atat mental, cat si fizic. Iata noua motive sustinute de stiinta pentru care ar trebui sa incepi sa meditezi zilnic:

Intareste imunitatea. S-a demonstrat ca meditatia regulata ajuta la intarirea sistemului imunitar. Cercetatorii au descoperit ca meditatia creste activitatea electrica in partea stanga a creierului, care este responsabila pentru sistemul tau imunitar. De asemenea, s-a constatat ca cei care mediteaza au un numar mai mare de anticorpi in sange, ceea ce ajuta la lupta impotriva bolilor.

Reduce durerea. Daca suferiti de dureri cronice, dureri si dureri de cap, meditatia ar putea ajuta! Oamenii de stiinta au gasit o legatura intre meditatia mindfulness si ameliorarea durerii. Desi motivul exact din spatele acestui lucru ramane oarecum neclar, multi experti in sanatate recomanda meditatia regulata pe langa tratamentele medicale pentru durerea cronica.

Stimuleaza creativitatea. Vrei sa te simti mai creativ la locul de munca? Incepe sa meditezi! Studiile sugereaza ca meditatia mindfulness poate incuraja gandirea creativa si rezolvarea problemelor. Meditatia ne ajuta, de asemenea, sa ne separam emotiile de munca noastra, ceea ce ne ajuta sa gandim mai clar si sa dezvoltam idei noi.

Scade tensiunea arteriala. In timp ce acesta este dezbatut, majoritatea expertilor sunt de acord ca meditatia poate fi o modalitate buna de a ajuta la scaderea tensiunii arteriale, pe langa tratamentul medical, o dieta sanatoasa si exercitii fizice. In timp ce meditatia ar putea sa nu determine in mod direct scaderea tensiunii arteriale, practica ajuta la combaterea stresului si a anxietatii – care pot fi ambele vinovate de hipertensiunea arteriala.

Reduce anxietatea. Meditatia are beneficii puternice impotriva anxietatii. Unul dintre principalele motive pentru care oamenii mediteaza este acela de a ajuta la liniste o minte zgomotoasa si hiperactiva. Meditatia ne permite o pauza de la gandurile accelerate pe care le aduce adesea anxietatea. Un studiu din 2013 sugereaza ca meditatia poate reduce anxietatea cu aproape 40%.

Creste productivitatea. Meditatia zilnica te poate ajuta sa performati mai bine la locul de munca! Cercetarile au descoperit ca meditatia va ajuta sa va cresteti concentrarea si atentia si va imbunatateste capacitatea de a face mai multe sarcini. Meditatia ne ajuta sa ne limpezeasca mintile si sa ne concentram asupra momentului prezent – ​​ceea ce va ofera o crestere uriasa a productivitatii.

Reduce riscul de depresie. Unele cercetari sugereaza ca meditatia zilnica ar putea ajuta la tratarea simptomelor depresiei sau la reducerea riscului de depresie. Acest lucru se datoreaza faptului ca meditatia ajuta la combaterea stresului si a anxietatii, care sunt ambele declansatoare majore pentru depresie.

Imbunatateste bunastarea sociala. S-a demonstrat ca meditatia ii ajuta pe indivizi sa construiasca relatii mai bune. Meditatia ne invata cum sa fim mai prezenti in acest moment, ceea ce este extrem de util pentru relatii. Un studiu a mai descoperit ca meditatia regulata a fost legata de mai mult ras, empatie si socialitate.

Stimuleaza inteligenta emotionala. Multi dintre noi au dificultati in a ne intelege emotiile. Meditatia Mindfulness ne ajuta sa ne invatam cum sa fim constienti de sentimentele si emotiile noastre si cum sa le procesam mai bine. Practicarea meditatiei schimba modul in care gandesti si te ajuta sa inveti sa-ti intelegi emotiile fara a fi nevoie sa le actionezi.

Desi meditatia nu este o solutie magica pentru toate problemele de sanatate, atunci cand este combinata cu alte obiceiuri sanatoase, te poate ajuta cu siguranta sa te simti mai sanatos, mai fericit si mai productiv. Daca nu ati mai meditat niciodata, incepeti incet si usurati-va in practica. De asemenea, puteti descarca una dintre numeroasele aplicatii de meditatie pentru instructiuni pas cu pas care va vor ajuta sa va construiti noul obicei. Ofera-ti putina dragoste si relaxare si incearca sa meditezi astazi!

Recente

Politica se scurge in gestionarea inundatiilor din Indonezia

Indonezia este una dintre tarile cele mai predispuse dezastrelor din lume, expusa frecvent la diverse pericole geofizice si climatice....

Din Aceeasi Categorie