10 beneficii pentru sanatate ale oualor si cat de multe poti sa mananci

Nu Rata

Nici cu 6, nici cu o duzina: pentru multi oameni achizitionarea artarului cu 30 de oua a devenit o modalitate obisnuita de consum. Este ca este un aliment versatil care poate fi incorporat in oricare dintre mese, preparat in mai multe moduri, este plin de nutrienti si este recomandat de ghidurile alimentare.

In plus, de ceva timp, diverse studii au clarificat preocuparile legate de sanatate cu privire la consumul acestuia si au revendicat contributiile sale in cadrul unei alimentatii echilibrate si sanatoase.

 Bogat in nutrienti, sarac in calorii

Oul este recunoscut ca fiind unul dintre cele mai hranitoare alimente ale naturii .

Potrivit cifrelor, productia si consumul creste constant si, conform cifrelor din 2019, depaseste 274 de oua de persoana pe an.

Din portofoliu, ei evidentiaza ca este un aliment care furnizeaza putine calorii (75 kcal. pe unitate) si joaca un rol important in alimentatie deoarece contine substante nutritive esentiale pentru sanatate. Albusul de ou contine proteine ​​de mare valoare biologica si aminoacizi esentiali (cei pe care organismul nu ii poate genera), dar si acizi grasi, vitamine si minerale.

“Oul este un aliment usor de conservat, ieftin si este disponibil in toata tara. Se recomanda includerea a pana la 1 ou pe zi , mai ales daca consumul de carne nu este adecvat.

Si adauga ca are proteine ​​de mare valoare biologica care sunt distribuite in intregul ou (albus si galbenus) , spre deosebire de grasimile (in special colesterolul si acizii grasi nesaturati precum acidul oleic) care se gasesc in principal in galbenusul. De asemenea, clarifica faptul ca nu exista nicio diferenta nutritionala intre ouale albe si cele colorate.

In ceea ce priveste gatirea, este indicat sa consumati galbenusul de ou bine fiert si sa evitati preparatele care contin oua crude precum maioneza de casa, sambayon, mousse de casa, printre altele.

Cum sa stii daca un ou este proaspat? Ar trebui sa fie scufundat intr-un recipient cu apa si sa ramana in partea de jos. Daca pluteste, trebuie aruncat.

O dieta sanatoasa poate include pana la un ou pe zi.

Consumul de oua si bolile de inima

Una dintre cele mai mari preocupari asociate cu consumul acestuia a fost legata de aportul de colesterol din ou, motiv pentru care timp de multi ani a fost sfatuit sa se limiteze aportul acestuia.

Anul trecut, au fost publicate rezultatele celei mai mari analize internationale efectuate pana in prezent pe acest aspect, care include date din 39 de investigatii, cu un total de 1,8 milioane de participanti .

Concluzia finala este ca, probabil, nu exista niciun motiv stiintific serios pentru a sfatui impotriva consumului de oua in populatia generala.

Cercetarea nu a gasit niciun risc in mentinerea unui consum obisnuit de pana la patru oua pe saptamana. De asemenea, consumul de ou pe zi, in medie , nu a fost asociat cu un risc crescut de boli cardiovasculare , cu exceptia cazului de insuficienta cardiaca si numai in studiile care au fost efectuate in Statele Unite sau cele care au fost efectuate in randul celor care a fost diagnosticat anterior cu diabet.

Cu toate acestea, cercetatorul a relativizat relatia adversa gasita in aceste subgrupuri specifice.

Se speculeaza ca controversa pe care un studiu realizat in Statele Unite ar putea sa o produca s-ar putea datora faptului ca oul este insotit de obicei acolo de alte alimente mai putin sanatoase precum slanina, mai ales la micul dejun. Nu este clar ca va avea aceste efecte adverse atunci cand face parte dintr-un model alimentar sanatos, cum ar fi modelul traditional de alimentatie mediteraneana.

De asemenea, se considera ca consumul unui ou intreg pe zi este rezonabil ca parte a unei diete sanatoase pentru inima la persoanele sanatoase.

In general, consumul de oua nu este asociat in mod semnificativ cu un risc crescut de boli cardiovasculare .

 10 beneficii ale oului

Nutritionistii care promoveaza consumul acestuia, evidentiaza 10 beneficii pentru care oul este un aliat al sanatatii.

1. Valoare mare de vitamine si minerale. Are 13 vitamine si minerale esentiale in cantitati necesare bunei functionari a organismului: vitaminele A, D, E si B12, precum si tiamina, riboflavina, niacina, acid pantotenic, piridoxina, folat, biotina, calciu, fier, zinc , magneziu, fosfor, potasiu, seleniu si sodiu.

2. Este bogat in proteine. Oul acopera 10% din recomandarile de proteine ​​pentru un adult si 30% din recomandarile de proteine ​​pentru copii. Este responsabil pentru producerea de enzime, hormoni, neurotransmitatori si anticorpi. Ajuta la regenerarea celulara, dezvoltarea si mentinerea masei slabe (muschi).

3. Ofera vitamine B. Tiamina (B1), riboflavina (B2), piridoxina (B6), acid folic, vitamina B12, biotina. In plus, incorporeaza colina in organism, care este esentiala in sarcina, deoarece impreuna cu acidul folic participa la dezvoltarea normala a bebelusului nenascut.

4. Ofera vitamina D. Oul este unul dintre putinele alimente care are vitamina D (vitamina liposolubila) in mod natural, care se gaseste in galbenus. Vitamina D este responsabila pentru depozitul de calciu in oase. In plus, joaca un rol in modularea raspunsului imun. De asemenea, ofera vitaminele A, E, K si substante antioxidante.

5. Ofera minerale. Ca si calciul, fosforul, fierul, magneziul, manganul, zincul, cuprul si seleniul, care se gasesc in oua si contribuie la numeroase functii ale corpului nostru. Un alt nutrient prezent in ou este triptofanul, care actioneaza asupra sintezei serotoninei, contribuind la echilibrul starii de spirit si al bunastarii.

6. Reduce riscul de boli. Oul este bogat in carotenoizi zeaxantina si luteina, substante antioxidante care sunt implicate in prevenirea afectiunilor vizuale precum cataracta si bolile maculare cauzate de varsta.

7. Ofera grasimi nesaturate. Contine grasimi sanatoase de buna calitate, in special de tip oleic mononesaturat, care actioneaza prin favorizarea cresterii colesterolului HDL (colesterolul bun) din sange.

Contrar a ceea ce se credea, numeroase investigatii stiintifice au relevat in ultimii ani ca consumul de oua nu are nici un impact negativ asupra cresterii nivelului de colesterol LDL, colesterolul rau la persoanele sanatoase.

8. Este un aliat in diete pentru slabit. Oul este un aliment fundamental de inclus in planurile de slabire deoarece, deoarece contine proteine, este un aliment care contribuie la satietate. In plus, are un continut scazut de calorii: ofera doar 75 de calorii pe unitate. In acest fel scade pofta de mancare oferind putine calorii si multi nutrienti.

9. Promoveaza dezvoltarea creierului. Colina este un nutrient important pentru dezvoltarea creierului, memorie si invatare. In plus, luteina nu este buna doar pentru vedere, dar are concentratii mari in creier si sange, motiv pentru care a fost asociata cu o functie cognitiva mai buna la adulti si adultii in varsta. Ambii nutrienti se gasesc in galbenusul de ou.

10. Nu contine conservanti sau aditivi. Datorita ambalajului natural, oul nu contine conservanti si aditivi care ameninta sanatatea. Este accesibil, versatil si disponibil pe tot parcursul anului. Este economic, cu un raport excelent cost-beneficiu. In plus, este practic si usor de preparat in mai multe moduri, integrand in acelasi timp multe retete sanatoase.

Recente

Lucruri de vandut online: 9 optiuni pentru a lucra pe internet

Exista mai multe profesii care pot fi desfasurate pe internet, insa zona vanzarilor online a fost una dintre cele...

Din Aceeasi Categorie