Alimente pentru combaterea racelilor si gripei

Nu Rata

Odata cu schimbarile de temperatura care fac parte din viata noastra de zi cu zi si, este necesar sa intarim sistemul imunitar pentru a reduce sansele aparitiei bolilor sezoniere, sau cel putin pentru a ne recupera mai repede. In camara de acasa avem alimente care ne ajuta sa ne intarim apararea in mod natural.

O alimentatie echilibrata, care ofera organismului vitaminele si mineralele de care are nevoie, este esentiala pentru prevenirea infectiilor virale respiratorii.

 Mancatul bine, intr-un mod variat si echilibrat, este cel mai bun mod de a creste apararea naturala a organismului, de a preveni eventualele gripe si raceli sau de a ameliora simptomele daca avem deja raceli. Din acest motiv, in lunile de toamna si iarna, este convenabil sa umpleti cosul de cumparaturi cu alimente care au proprietati antioxidante, antivirale si bactericide, pe langa cele bogate in vitaminele A, B si C; minerale precum seleniul si zincul si proteinele.

Exista, de asemenea, recomandari alimentare pe care le putem urma pentru a face convalescenta mai suportabila. Printre acestea, bea lichide fierbinti, precum supe, creme sau infuzii pentru a mentine o buna hidratare; evitati bauturile alcoolice si cu cofeina; atenueaza pierderea poftei de mancare cu o dieta usoara si hranitoare, si consuma legume crude, bogate in fibre, hrana florei noastre intestinale.

Include in dieta ta 3 portii de fructe si 2 de legume pe zi. Continutul sau ridicat de vitamine si minerale cu capacitate antioxidanta te va face mai rezistent la infectii. Iaurtul natural este un probiotic natural care mentine flora intestinala in stare buna. Este important sa-l protejati deoarece este in mucoasa gastrointestinala unde este concentrata cea mai mare productie de anticorpi. Leguminoasele, cerealele integrale si nucile, bogate in zinc si mangan, alimentele rosii, bogate in vitamina A si consumul de 2 litri de lichide pe zi intaresc, de asemenea, sistemul imunitar .

1. Citrice, folositi sucul

 Organismul nostru nu genereaza singur vitamina C, un antioxidant care ajuta la reducerea simptomelor si a duratei racelilor si gripei. De aceea este important sa consumi in mod regulat alimente bogate in aceasta substanta.

– Portocalele, mandarinele, limele, lamaile si grapefruitul sunt o sursa importanta de vitamine, minerale si antioxidanti. Ele furnizeaza nutrienti si ne imbunatatesc sistemul imunitar. – Luati-le in suc si nu ezitati sa le combinati cu alte fructe care le reduc aciditatea, precum bananele, merele sau perele. Le poti prepara si cu lapte sau iaurt, ba chiar sa adaugi indulcitori naturali.

90 mg/zi de vitamina C este cantitatea zilnica recomandata pentru a acoperi nevoile nutritionale ale unui organism adult. Ceea ce echivaleaza cu doua portocale medii pe zi.

2. Mierea

Mierea are proprietati antioxidante si ajuta la combaterea virusilor si bacteriilor. Si este cea mai buna optiune impotriva tusei. Doua lingurite inainte de culcare vor fi suficiente pentru a calma gatul.

3. Usturoi si ceapa

Ambele sunt antibacteriene naturale care va vor ajuta sa va cresteti apararea rapid si eficient.

Cu efecte expectorante si analgezice, usturoiul si ceapa sunt grozave antigripale naturale, care ajuta la calmarea congestiei si a altor simptome cauzate de prezenta virusurilor in organism. In caz de infectie, pregatiti un sirop cu trei cepe, doua usturoi, lamaie si miere si luati o lingura la fiecare patru ore.

– Ceapa. Contine cisteina si quercetina care ajuta la prevenirea si ameliorarea simptomelor gripei, a congestiei pulmonare, precum si la calmarea tusei si la dezinfectarea mucoasei. Il poti lua atat crud, cat si fiert, deoarece nu isi pierde proprietatile.

– Usturoi. Mareste apararea si imbunatateste raspunsul organismului la virusi si bacterii. Recomandat pentru tratarea infectiilor respiratorii si a tusei calme, pe langa faptul ca ajuta la eliminarea mucusului. Pentru a fi eficient, trebuie sa-l iei crud.

4. Salata calda de dovleac, bogata in vitamina A

Dovleacul contine o cantitate mare de beta-caroten, un antioxidant care, atunci cand organismul are nevoie de el, se transforma in vitamina A. Aceasta intareste sistemul imunitar si ajuta la prevenirea bolilor sistemului respirator. Daca avem raceli, amelioreaza simptomele la nivelul bronhiilor, plamanilor si gatului. Pregatiti cu ea o salata calda delicioasa. Pentru a-l face, puneti bucatile de dovleac pe o tava de copt, stropiti cu ulei, asezonati si coaceti timp de o jumatate de ora la 220º C. Apoi puneti dovleacul intr-un bol cu ​​salate asortate, smochine taiate in sferturi, branza feta si afine. Se imbraca cu ulei de masline si otet balsamic.

5. Leguminoase, un super aliment

Nautul, lintea si fasolea sunt bogate in zinc, un mineral esential pentru organismul nostru care intareste sistemul imunitar si previne racelile. Si daca ne imbolnavim, va grabi si recuperarea, deoarece ajuta la regenerarea mucoasei respiratorii.

6. Nuci

60 gr/zi este cantitatea recomandata de nuci pe care o persoana adulta ar trebui sa o consume pentru a intari sistemul imunitar datorita continutului ridicat de minerale si antioxidanti.

7. Ghimbir

Ghimbirul este un mare aliat pentru sanatate.

Ghimbirul are antioxidanti, necesari pentru combaterea radicalilor liberi si prevenirea anumitor boli. Are vitamine si minerale, ajutand la intarirea sistemului imunitar si este un puternic antiinflamator. Adauga-l in dieta ta.

Cu infuzii de cimbru, nalba, soc sau ghimbir poti de asemenea sa faci fata frigului si sa-i ameliorezi simptomele.

Si, intotdeauna, multa, multa apa.

Recente

Lucruri de vandut online: 9 optiuni pentru a lucra pe internet

Exista mai multe profesii care pot fi desfasurate pe internet, insa zona vanzarilor online a fost una dintre cele...

Din Aceeasi Categorie